یادواره شهدای مسجد صاحب الزمان عجل الله - مهرآباد جنوبی

شهید عباس پالیزگیر

| پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید عباس پالیزگیر در سال 1339 در خانواده ای مذهبی و متعهد در محله جوادیه تهران چشم به جهان گشود. از دوران کودکی عشق و علاقه عجیبی به قرآن و اسلام داشت در جلسات قرآن شرکت فعال داشت . جوان پاک و بی آلایشی بود . شهید عباس در دوران تحصیل بسیار باهوش و با استعداد بود  . از همان ابتدا از هوش و توانمندیهایش در راه اسلام و انقلاب بهره برد به صورتی که در دوران دبیرستان در کلاس ادبیات انشایی می نویسد که در پی آن مدیر دبیرستان او را احضار کرده و میگوید اگر چنانچه نوشته ات را به مقامات بفرستیم خیلی برایت گران تمام می شود .
 درانشا اش به ظلم واستبداد طاغوتیان اشاره شده بود وبرعلیه شاه مطالبی رانگاشته بود 

در اوایل نهضت انقلابی ایران اسلامی و دوران دبیرستان شبها تا صبح مشغول پخش اعلامیه های امام خمینی و نوشتن شعار بر ضد رژیم منحوس پهلوی بود . در شبی از شبهای انقلاب به همراه دوستانش در دیوار کاخ سعدآباد که نگهبان و سرباز داشت شعار مرگ برشاه می نویسند .

شهید در دانشگاه ارومیه در رشته برق به تحصیل مشغول شد او در رابطه با دانشگاه همیشه نظرش به اسلامی شدن آن بود و خود نیز در دانشگاه به شدت فعال بود . پس از تعطیلی دانشگاهها در انقلاب فرهنگی به تهران امده و برای رضای خداوند برای اشخاص فقیر محل ، کارهای ساختمانی انجام می داد .

با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پس از 23 روز توسط نهادهای انقلابی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و در ستاد جنگهای نامنظم مشغول خدمت شد . او در ستاد جنگهای نامنظم رشادتهای فراوانی نشان داد تا جایی که فرمانده شهیدش دکتر چمران فرماندهی جبهه هایی از جنگهای چریکی را به عهده او می گذاشت و همیشه می گفت عباس یک نابغه اسلام است .

شهید پالیزگیر با پوئیدن راه سیدالشهدا علیه السلام به شناسایی سنگرهای دشمن بعثی می رفت و منطقه را شناسایی می کرد و نقشه های حمله را خود طراحی می کرد و در مدت 12 ماه که به صورت مداوم در جبهه ها مشغول خدمت بود تنها یکبار به اصرار خانواده اش به مرخصی آمد تا رشادتهای عباس در تاریخ 1360/2/23جاودانه شد و به خیل شهدای اسلام پیوست .

   

به نقل از وبلاگ http://tanhagomshodeh.blogfa.com/ تنها گمشده