یادواره شهدای مسجد صاحب الزمان عجل الله - مهرآباد جنوبی

به بهانه هفته جهانی مسجد

| پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر


معمار کبیر و متفکر عظیم الشان انقلابمان در کلان جامعه ای شیعی و دوستدار آل الله ، سنگ بنای نهضتی را نهادند که داعیه دار حرکت در سیر الی الله است . ایشان که همکان به فقیه بودنشان اذعان دارند بیرق زندگی و حکومت توحیدی را در جهان به اهتزاز درآوردند.

     منشور نورانی انقلاب ، معارف و واژگان زیادی را از نهضت حسینی به ارث دارد ، از ایثار ، مقاومت ، حق طلبی ، ظلم ستیزی ، توکل و تقوا و ولایتمداری تا شهادت ، که کلیدواژه های زرین نهضت عاشورا را در کشاکش کربلای 8 ساله به منصه ظهور گذارد .

    اگر نبود دفاع جانانه سربازان خمینی کبیر کجا می توان ایثار و ازخودگذشتگی را در دیدگان مردم این سرزمین به نمایش گذاشت . اگر نبود فتح توامان خاکریزهای دشمن درون و بیرون و هنرنمایی مردای خدایی اسلام عزیز چگونه می توان مفاهیم این چنینی را با چشم تن دید و اگر نبود مقاومت و صبر شیرزنان این مرز و بوم کجا می توان تمثیل زینب کبری (سلام الله علیها) را یافت . 

    دفاع مقدس عرصه ای بود برای ظهور و بروز کثیری از مفاهیم اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) که همان گفتمان انقلاب اسلامی مان بود .

    شهدای گرانقدرمان با استقامت و فرمانپذیری از ولی امرشان به تاریخ ثابت کردند که در هزاره سوم نیز می توان ، هنوز هم بوی عطر محمدی را به خوبی تنفس کرد .

    حالیه عرصه ای دیگر از دوران بلوغ نهال انقلابمان را باید در تاریخ به اثبات برسانیم و برگی دیگر بر کتاب غرورآفرین تعلیمات تاریخ فرزندانمان را زرنگاری کنیم .

    جنگ امروز دیگر بوی خاک و باروت نمی دهد ، رنگ خون و خاک ندارد ، اما هنوز هم هیمنه «هیهات منا الذله» و «جنگ ، جنگ تا پبروزی » بر جان بسیجیان شهرمان موج می زند و پرده ای دیگر از ایثار و ازخودگذشتگی و استقامت را به نمایش خواهد گذاشت .

     مرور ایدئولوژی مکتب حقه شیعه و بازتعریف کلیدواژه های حسینی انقلاب و گام در عرصه های جنگ نرم وظیفه سربازان امروز نبرد حق علیه باطل است . تجهیزات و مهمات جنگ را در کوله پشتی های نبردمان به عاریه می سپاریم و به یاری حضرت باریتعالی و توجه مولایمان حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گوش به فرمان ، در فضای مالامال از معنویت  مسجد بر دشمن تا دندان مسلح می تازیم

       پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) پایه‌گذار اولین مسجد در تاریخ بشریت بودند که علاوه بر عهده‌داری نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می‌رفت.

    به همین دلیل مسجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی های برجسته‌ای برخوردار بوده و در صدر اسلام همه امور مسلمین در ابعاد مختلف ، از جمله عقاید و فعالیت‌های فرهنگی ، عبادی ، سیاسی و اقتصادی در مساجد صورت  می گرفت .

       پس از انقلاب اسلامی نقش مساجد در تصمیم گیری ها و فعالیتهای اجتماعی تاحدودی رنگ گرفت و یکی از منصه های ظهور این اندیشه تشکیل نیروهای مقاومت بسیج مستضعفان در سنگر مساجد بوده است .

      مساجد سنگر تمامی آحاد جامعه و بالاخص مومنین و نیروهای مخلص بسیجی و هیئات مذهبی می باشد . با نگاه به فعالیتهای مساجد می توان به اهمیت و جایگاه دو نهاد بسیج و هیئات مذهبی در به ثمر رسیدن سیر معنوی ساکنین مساجد و تکمیل اقدامات یکدیگر اعتراف کرد.


    انشاءالله که با ایجاد فضای اتحاد و یکپارچگی ، برکت الهی نیز تکمله فکر و عملمان باشد که همانا «یدالله مع الجماعه »

شورای فرهنگی بسیج مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)